Sorting
Source
Katalog zbiorów
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(7)
Branch
Tarnów Op. wyp. dla dorosłych
(3)
Tarnów Op. wyp. dla dzieci
(1)
Raszowa
(1)
Przywory
(1)
Nakło
(1)
Author
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Beniak - Haremska Ewa. Pr. Okładki
(1)
Brycz Hanna
(1)
Dawidziuk-Stach Magdalena
(1)
Dzwonkowska Irena
(1)
Fuks Agata
(1)
Hanna Szaga
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Szybist Joanna
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Time Period of Creation
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(5)
Audience Group
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(5)
Subject
Metodologia
(2)
Pedagogika
(2)
Badania naukowe
(1)
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(1)
Nieśmiałość
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Tolerancja
(1)
Uczucia
(1)
Zawód
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Subject: place
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Wiersze
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Nauka i badania
(2)
7 results Filter
Book
In basket
Wierszowane zawody : dziennikarz, fotograf, instruktor jazdy konnej, mataloplastyk, muzyk, naukowiec, pielęgniarka, pilot, sekretarka, sportowiec, sprzedawca, strażak. Adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Napisana w sposób przystępny dla młodego czytelnika, motywuje do rozwijania zainteresowań i predyspozycji. W opisach zawodów znajdują się treści zachęcające dzieci do zadawania pytań dorosłym o drogę do zdobycia wymarzonego zawodu. Dzieci marzą o różnych zawodach. Ktoś chce zostać dziennikarzem, ktoś - fotografem, jeszcze inny - naukowcem czy strażakiem. Przykłady można by mnożyć. Nie zawsze jednak plany są sprecyzowane. Wiele maluchów jeszcze nie wie, co pragnie robić w dorosłym życiu. Podpowiedzią może być omawiana książeczka. Znajdziemy tu wierszowane opisy wybranych zawodów. Książeczka bardzo przyjemna w odbiorze. Napisana z poczuciem humoru i wewnętrznym ciepłem. Dużą zaletą są też pełne uroku rysunki.
Kontynuacja w II tomiku zbioru dwunastu pięknie zilustrowanych przedstawionych wierszem zawodów. Adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Napisana w sposób przystępny dla młodego czytelnika, motywuje do rozwijania zainteresowań i predyspozycji. W opisach zawodów znajdują się treści zachęcające dzieci do zadawania pytań dorosłym o drogę do zdobycia wymarzonego zawodu. Dzieci marzą o różnych zawodach. Ktoś chce zostać dziennikarzem, ktoś – fotografem, jeszcze inny – naukowcem czy strażakiem. Przykłady można by mnożyć. Nie zawsze jednak plany są sprecyzowane. Wiele maluchów jeszcze nie wie, co pragnie robić w dorosłym życiu. Podpowiedzią może być omawiana książeczka. Znajdziemy tu wierszowane opisy wybranych zawodów. Książeczka bardzo przyjemna w odbiorze. Napisana z poczuciem humoru i wewnętrznym ciepłem. Dużą zaletą są też pełne uroku rysunki. [...] Jednak wspomniany humor i ciepło powodują, że mogę małym czytelnikom polecić książeczkę. Nie doznają zawodu. [www.nieprzeczytane.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Nakło
There are copies available to loan: sygn. 13343 (1 egz.)
Book
In basket
Książka "Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców" powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci.[empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Tarnów Op. wyp. dla dzieci
There are copies available to loan: sygn. 15315 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Tarnów Op. wyp. dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 25893 (1 egz.)
Book
In basket
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie 4. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. - 329, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych. [lubimyczytać.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Tarnów Op. wyp. dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 33821 (1 egz.)
Book
In basket
Metodologiczne problemy badań pedagogicznych aktualnie preferują nade wszystko badania jakościowe. Nie znaczy to jednak, że ignoruje się problemy podejmowane przez pedagogikę jako dyscyplinę teoretyczną. Docenia się również przy tym traktowanie pedagogiki jako dziedziny opartej na konstruktach filozoficznych. Istniejąca różnorodność pedagogicznych rozważań wymaga różnych podejść przy ich rozwiązywaniu, w związku z tym pluralizm metodologiczny, zwłaszcza na obecnym etapie rozwoju naukowego pedagogiki jest jak najbardziej zasadny. Niemniej jednak, istnieje nadal silne zapotrzebowanie na praktykowanie pedagogiki w sposób empiryczny i prakseologiczny. Z powyższymi dylematami z powodzeniem mierzy się wybitny polski pedagog Mieczysław Łobocki w publikacji pt. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, które w wyczerpujący sposób wyjaśniają poszczególne podejścia metodologiczne. W pierwszym rozdziale omawia się w sposób syntetyczny niektóre wymagania metodologiczne stawiane badaniom pedagogicznym łącznie z postulatem wystrzegania się niektórych popełnianych w nich błędów. Rozdział II dotyczy teoretycznych problemów badań pedagogicznych, a rozdziały III i IV są kolejno opisem badań ilościowych z uwzględnieniem stosownego w nich pomiaru i badań jakościowych. Rozdział V poświęcony jest sformułowaniu problemów badawczych i hipotez roboczych. W rozdziale VI omawia się zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych, w rozdziale VII losowy i celowy dobór osób badanych, zaś w rozdziale VIII etapy badań pedagogicznych. Rozdział IX ukazuje moralne aspekty tego rodzaju badań. Rozdział X natomiast jest przeglądem różnych metod i technik badawczych. Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Raszowa
There are copies available to loan: sygn. 20728 (1 egz.)
Book
In basket
Główny temat prezentowanej publikacji to wzrastająca liczba rodzin problemowych, przemiany w zakresie opieki i wychowania oraz trudności związane z przywracaniem społeczeństwu jednostek wykolejonych. Nasilenie się różnych patologii społecznych najwyrażniej odciska piętno na jakości funkcjonowania współczesnych rodzin, na poszukiwaniu nowych rozwiązań w dziedzinie opieki i wychowania oraz na podejmowaniu innowacyjnych działań w zakresie resocjalizacji. Dysfunkcjonalność rodziny uwidacznia się zwłaszcza w zachowaniach młodzieży i jej podatności na różnego rodzaju patologie, z przestępczością na czele. Książka podzielona jest na dwie części, z których pierwsza porusza problematykę dysfunkcjonalności rodziny w kontekście zagadnień aksjologicznych, kulturowych, demograficznych i gospodarczych, a druga część dotyczy wybranych zagadnień z dziedziny resocjalizacji osób wykolejonych społecznie, pozostających w konflikcie z prawem [Gandalf.com.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Tarnów Op. wyp. dla dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 33827 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Przywory
There are copies available to loan (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again